niedziela, 17 stycznia 2010

Zadyszka czy łapiemy oddech przed dalszymi wzrostami?

Po imponującym końcu grudnia indeks sp500 (a za nim wig20) wszedł w trend boczny. W tej chwili pierwszy z nich testuje linię trendu:







Przełamanie nie musi od razu oznaczać bessy - indeks może wejść w dłuższy trend boczny, z którego w pewnym momencie wybije. Podobnie do amerykańskiego indeksu zachowa się wig20, popatrzmy w związku z tym jak on zachowywał się w ostatnim czasie:



Tutaj (o dziwo!) sytuacje mamy lepszą: nie testujemy linii trendu, jednak może to nastąpić w ciągu tygodnia, dwóch. Tym bardziej, że wig20 podąża za indeksem sp500.


Nawet jeśli konsolidacja wigu20 potrwa trochę czasu, to prędzej czy później nastąpi wybicie: w górę lub w dół. Oczywiście można zagrać na wybicie górą kupując jakieś akcje przy pokonaniu linii oporu (nie zapominając o stop lossie jeśli indeks pójdzie w drugą stronę).


W przypadku nadejścia korekty nie pozostanie mi nic innego jak całkowite wyjście z rynku i przeczekanie sytuacji. To będzie dobra okazja do przejrzenia portfela i wybrania nowych funduszy np hsbc, a także odkupienia niektórych akcji taniej.


Na dzień dzisiejszy rozważam dokupienie akcji PGE, jeśli spadną poniżej 23 zł.



W tym tygodniu kupiłem Azoty Tarnów w środę za 15,1 zł (66 akcji), sprzedałem w piątek kiedy po dynamicznych wzrostach rozpoczął się spadek (który jednak wyhamował pod koniec sesji). Ogółem na transakcji zarobiłem 37,44 zł (po odjęciu prowizji). Może i mało, niemniej jestem zadowolony, trochę kaski wpadło. Być może Azoty dalej będą szły do góry, ja raczej odpocznę od nich.







Aktualny skład portfela - 13075,17 zł:
Akcje - 1270,8 zł:
Agora x25 - 556,75 zł
Mennica x4 - 552 zł
PGE x7 - 162,05 zł

Fundusze - 6159,75 zł:
BPH Akcji Dyn. - 1492,01 zł
Legg Mason Akcji - 4667,74 zł

Gotówka - 2049,13 zł
Emax plus - 1945,43 zł
Lokata Optymalna OF x3 - 1650,06 zł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz