czwartek, 3 listopada 2011

Forex - podsumowanie października 2011

W poprzednim podsumowaniu zaliczyłem drugi miesiąc zyskowny, w październiku niestety straciłem prawie cały wypracowany zysk zaliczając stratę na poziomie 1,7%.

Po trzech miesiącach gry wykonałem 20 transakcji, z czego 14 było zyskownych (70%):


Poniżej znajduje się wykres miesięczny:


W całym październiku wykonałem 5 transakcji, z czego 1 zakończyła się pełnym sukcesem, 1 była minimalnie zyskowna (wypadłem na stop-lossie) i 3 były stratne.

W dalszej części posumowania skupię się na dwóch stratnych pozycjach.

Pierwsza transakcja stratna na parze eurusd:


W tej sytuacji sądziłem, że fala 1 jest zakończona a rynek kończy korektę. Zdecydowałem się zagrać pozycję długą. Niestety korekta abc okazał się bardziej złożona, stąd po otwarciu transakcji wyleciałem na stop-lossie. Wynik -109 pipsów

Trzecia transakcja stratna (również na parze eurusd):


Po zakończonym impulsie i fali a korekty chciałem zagrać na uformowanie fali c. Błąd jaki popełniłem polegał na tym, że nie zauważyłem, że fala następująca po fali a miała 5 podfal, czyli była albo podfala b (jak się okazało), albo pierwszą podfalą fali 3. Wynik: -71 pipsów.

O ile pierwsza sytuacja mogła się zdarzyć, to w drugiej popełniłem błąd, który kosztował stratę prawie 1% portfela.

Brak komentarzy: