piątek, 2 września 2011

Forex - podsumowanie sierpnia 2011

W sierpniu zagrałem 7 transakcji, z czego jedna była stratna, a pozostałe zyskowne (85%). Jednak ta pierwsza pozycja była na tyle silna, że zniosła cały zysk wypracowany w poprzednim miesiącu.

Po dwóch miesiącach zagrałem 15 transakcji, z czego 12 było zyskownych (80%). Poniżej wykres z podziałem na transakcje:


Reklama


oraz wykres miesięczny (lewa skala odnosi się do wykresu słupkowego, a prawa do liniowego):


Liczę, że w następnym podsumowaniu (wrześniowym), będę miał zagranych ponad 20 transakcji, wtedy też podam więcej statystyk systemu. Na razie mogą one być niemiarodajne. Wtedy też będzie można jakoś ocenić system. 

Cały czas gram ryzykując 1% kapitału, ustawiłem ten parametr aby przeprowadzić naukę systemu na prawdziwym koncie, myślę, że za 2 miesiące zwiększę zaangażowanie do 2%, a potem systematycznie do 3,5%.

Najpierw najgorsza transakcja:


GBPUSD: pozycja długa. Początek miesiąca i już strata -219 pipsów. W tej transakcji popełniłem dwa błędu: nie sprawdziłem, że nie mogę z moim zarządzaniem kapitałem otworzyć tak szerokiej transakcji (stąd minus na koncie) oraz otworzyłem transakcję pod falę 5, kiedy już nowy szczyt został osiągnięty (nowy szczyt licząc od fali 3). Fala 5 jest najmniej pewną z fal i właśnie w tej transakcji się na niej przejechałem.

Dla odmiany najlepsza transakcja w miesiącu:


ERUSUD: pozycja długa. Tym razem + 128 pipsów. Zagrałem na wybicie pierwszej podfali w fali 3. W między czasie podfala 3 się zakończyła i dopiero na podfali 5 (a więc na końcu fali 3) transakcja zamknęła się na take-proficie. 

Brak komentarzy: