sobota, 6 marca 2010

Piąta fala wzrostów?

W poniedziałkowym wpisie udało mi się mniej więcej przewidzieć zasięg odbicia wig20, nowy szczyt nie został jeszcze osiągnięty, więc jest szansa na wyższe odbicie. Spodziewam się jednak niedużej fali korekcyjnej (po dość silnych wzrostach w tym tygodniu).

W dzisiejszym wpisie chciałbym się zająć trochę dłuższym terminem - obecna korekta jest już zakończona, indeksy prawie odrobiły straty.

Ponownie istotne jest pytanie kiedy skończą się wzrosty. Spójrzmy na tygodniowy wykres indeksu sp500:


Na wykresie zaznaczyłem impulsy wg teorii Elliotta: ostatnie spadki potraktowałem jako impuls czwarty. Ponieważ trzecia fala jest bardziej rozciągnięta od pierwszej, wydaje mi się, że piąta będzie trwać podobnie do pierwszej. Według tych założeń korekta powinna przyjść na przełomie maja i czerwca oraz powinna dojść do ok 1800 pkt. Czy ta prognoza okaże się prawdziwa czas pokaże. 

A jak wygląda wig20 w oparciu o te same założenia? 


Wig20 powinien mocno urosnąć (pokonać nawet szczyt ostatniej hossy) i załamać się również w okolicach maja i czerwca. Cóż, przepowiednia ta brzmi na ten czas dość abstrakcyjnie, wolę się skupić na czasie przyjścia korekty. Chodzi mi o to, że po wyjściu z obecnej korekty musimy być świadomi, że w przeciągu najbliższych paru miesięcy może przyjść nowa, silniejsza. Sama teoria fal Elliotta sprawdza się w około 50%.

Reszta indeksów również odrabia straty (swig już je odrobił). Z branż, które jeszcze nie do końca odrobiły straty najciekawiej wyglądają: banki, deweloperka i informatyka. Nie mam w tej chwili wolnych środków, ale jeśli miałbym coś kupować to wybrałbym spółkę, z którejś z tych dwóch pierwszych branż (z informatyki mam już asseco w portfelu).


W tym tygodniu najwięcej zyskały akcje: w szczególności KHGM, cały skład portfela:

Aktualny skład portfela - 12923,98 zł:
Akcje - 3634,6 zł:
AssecoPol x20 - 1135 zł
KGHM x12 - 1218 zł
Mennica x4 - 552 zł
PGE x32 - 729,6 zł

Fundusze - 5377,74 zł:
BPH Akcji Dyn. - 1473,54 zł
HSBC Gif Brazil E - 3904,2 zł

Gotówka - 241,36 zł
Emax plus - 2006,18 zł
Lokata Optymalna OF x3 - 1664,10 zł

2 komentarze: