niedziela, 4 lipca 2010

Fala C korekty

Weszliśmy w falę C korekty, ostatnią falę spadkową przed kolejnymi wzrostami (przy założeniu, że mamy 3 falową strukturę korekcyjna, a nie 5 falowy, spadkowy impuls). Taki scenariusz jest zgodny z moimi przekonaniami i przygotowuję się do kupna akcji. W tej chwili na celowniku mam np KGHM czy Cyfrowy Polsat. Jednak jeszcze szukam i jak coś ciekawego znajdę, to umieszczę informację na blogu.

W trakcie tygodnia na blogu pojawi się ranking funduszy inwestycyjnych - na początek grupa hybrydowych. W pierwszej kolejności 10 funduszy, z czasem się to rozrośnie jak i zwiększy do innych grup. Szczegóły już w krótce.


Tymczasem rzućmy okiem na wykres sp500:


Możemy zauważyć ukształtowaną falę B oraz falę C (w której rynek się znajduje). Fala ta wyznaczyła nowy dołek korekty, który powinien zostać poprawiony. Wg wykresu znajdujemy się w 3 podfali fali C, stąd przewiduję dalsze spadki.


Na wykresie wig20 sytuacja nie jest tak klarowna ze względu na większą zmienność:


Indeks ten lepiej opiera się korekcie i w przeciwieństwie do sp500 nie pokonał jeszcze lutowego dołka. Wg wcześniejszych prognoz m. in. BRE Banku powinno to nastąpić (spadek do ok 2100 pkt). 

Powinniśmy uzbroić się w cierpliwość, ponieważ na wzrosty i koniec korekty będziemy musieli jeszcze trochę poczekać.

Tymczasem do portfelu trafiła skromna dywidenda z Asseco: 23,40 zł oraz kolejna wpłata (1000 zł). 500 zł przelałem na fundusz Legg Mason oraz założyłem 2 lokaty w mBanku. We wtorek kończy się jedna z lokat w OF, jak pieniądze trafią na moje konto to pewnie założę nową.

Nie brałem udziału w prywatyzacji Tauronu, która niestety zakończyła się porażką.

I na koniec wykres prezentujący kapitał portfela i jego skład:


Aktualny skład portfela - 17004,21 zł:
Akcje - 2284 zł:
AssecoPol x20 - 1096 zł
Mennica x4 - 516 zł
PGE x32 - 672 zł

Fundusze - 6193,72 zł:
BPH Akcji Dyn. - 1460,01 zł
HSBC Gif Brazil E - 4233,71 zł
Legg Mason Akcji - 500 zł

Gotówka - 3238,27 zł

Emax plus - 470,51 zł
Lokaty (3x OF & 3x mBank)  - 4817,71 zł

2 komentarze:

  1. Witaj, gratuluję całkiem sporego portfela, ja ze swoim jeszcze nie wyszedłem na plus :(
    Widzę po treści Twoich postów że jesteś elliotowcem, jeśli chodzi o mnie to teoria fal jakoś do mnie nie przemawia. Zastanawiam się tylko czy można, i ewentualnie jak, wyznaczyć koniec fali? Bo teraz wygląda jakbyśmy byli na wsparciu (Fibo + lokalne dołki) i nie wiem czy kupować akcje, czy się wstrzymać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki, akurat w tej chwili znajduje się na niewielkim plusie (około 7%), w przyszłości może spaść:) Życzę powodzenia z Twoim portfelem:)

    Z obecną sytuacją jest o tyle ciężko, że można ją rozpatrywać jako korektę ABC (przy tym założeniu jesteśmy w fali C), lub impuls spadkowy pięciofalowy (wtedy jesteśmy w trzeciej, najczęściej najsilniejszej fali).

    Moim zdaniem spadki jeszcze nadejdą, mimo to kupiłem ostatnio jednostki funduszu Legg Mason.

    Ciężko powiedzieć czy można już kupować akcje - z jednej strony wig20 wygląda nieźle, ale sp500 już gorzej.

    Osobiście bym poczekał na potwierdzenie końca korekty, ale rób jak uważasz:)

    OdpowiedzUsuń